Main product image
BACK TO PRODUCT CATEGORY
VariCam 35
Fonctions principales

Capteur 4K natif Super 35 mm délivrant de véritables images 4K avec une plage dynamique de 14+ pas pour une capture d’images HDR

Paramètres natifs double ISO 800 et 5000 pour une sensibilité bien plus élevée sans bruit supplémentaire

Enregistrement à fréquence d'images variable de 1 à 120ips permettant de créer des effets d'accéléré ou de ralenti

Gamme chromatique étendue dépassant BT2020 : le spectre de couleurs requis pour la production de contenus HDR

Design modulaire permettant de détacher l’avant de la caméra de l’enregistreur par le biais d’un câble de rallonge optionnel de 5 ou 20 m

VariCam ROP APP

 

Utilisée pour une grande variété de films, de publicités et de programmes télévisés, la gamme de caméras VariCam est reconnue pour sa reproduction des couleurs, son design et son workflow. Voici maintenant la VariCam 35.

Inspirée de l'héritage et du concept de la gamme VariCam originale, elle permet aux utilisateurs de produire des émotions grâce à sa latitude d'exposition impressionnante, sa gamme chromatique étendue et sa résolution 4K. Elle révolutionne également le workflow grâce à une conception modulaire ainsi qu'à l'ajout de l'enregistrement double codec et de l'étalonnage de couleurs intégré.

La caméra VariCam 35 4K est dotée d'un capteur MOS Super 35 mm récemment développé par panasonic et intègre la gamme de codecs vidéo AVC-ULTRA. Avec son traitement irréprochable des images dans de nombreux formats (4K, UHD, 2K et HD notamment), cette nouvelle caméra est l'outil idéal pour la réalisation de films, de publicités et de séries haut de gamme, mais également pour capturer des événements en direct au format 4K.

La conception innovante de la VariCam 35 comprend le module de caméra 4K (AU-V35C1), le module d'enregistrement (AU-VREC1) qui est interchangeable avec le nouveau module de caméra de type 2/3 (AU-V23HS1) de Panasonic. Elle permet aux professionnels d'alterner entre des têtes de caméra super 35 mm et des têtes de type 2/3 pour s'adapter au mieux à leur créativité.

La VariCam 35 est dotée du nouveau capteur MOS Super 35 mm de Panasonic afin de capturer des images 4K au format 4096x2160 (17/9). Elle permet d'obtenir des fichiers de production 4K de taille réduite et faciles à gérer lorsqu'elle est combinée avec les codecs AVC-ULTRA dédiés au 4K. Elle dispose d'une impressionnante plage dynamique de 14 stops, ce qui lui permet de capturer fidèlement des images ayant une large plage dynamique et un contraste élevé sans aucun compromis. Sa puissante capacité de gestion des couleurs offre une gamme chromatique bien plus étendue pour des images d'une fidélité remarquable et permet la prise en charge du flux Academy Colour Encoding System (ACES) pour la mastérisation en toute fidélité des données sources originales.

La caméra propose différentes fonctionnalités de production de haut niveau telles que l'enregistrement 4K à vitesse variable, à fréquence d'images élevée et en temps réel jusqu'à 120ips*1 pour un enregistrement au format 2K / FHD d'une qualité exceptionnelle. La caméra assure par ailleurs des workflows avancés avec des enregistrements proxy, format 2K / HD de référence et format 4K / UHD en simultané, garantissant ainsi un étalonnage des couleurs intégré sur le tournage ainsi qu'un contrôle et un montage facilités. La caméra dispose également d'un viseur électronique OLED récemment développé avec une fonctionnalité de zoom optique. Enfin, une fonctionnalité audio au format LPCM 24 bits a été ajoutée pour un enregistrement audio intégré de haute qualité.

La VariCam 35 offrira divers formats d'enregistrement inédits : 4K et UHD au format AVC-ULTRA 4K, mais aussi 2K et FHD au format AVC-Intra 100/200*2. Pour répondre à la nécessité d'un échange de fichiers à haute vitesse, la caméra encode les fichiers proxy en parallèle avec les formats de production 4K et 2K, ce qui permet un montage rapide et efficace. Elle prend également en charge les formats Apple ProRes 4444 et ProRes 422 HQ*3 pour l'enregistrement HD. Le composant de codec ProRes est soumis à une licence d'ATOMOS Global Pty. Ltd. qui produit des enregistreurs ProRes depuis plusieurs années.

La VariCam 35 utilisera la nouvelle carte expressP2 de Panasonic pour des enregistrements 4K et à haute fréquence d'images. Au total, la caméra est équipée de quatre logements pour carte mémoire, deux pour cartes expressP2 et deux pour cartes microP2. La nouvelle carte expressP2 peut enregistrer jusqu'à 130 minutes de contenu 4K / 24p. La carte microP2 est conçue pour enregistrer au format HD ou 2K à des fréquences d'images plus conventionnelles pour la production.

Les connectiques disponibles sont : 4x 3G-HD-SDI pour sortie QUAD 4K, 2x 3G-HD-SDI pour sortie RAW, une sortie HD-SDI pour contrôle (conversion descendante depuis 4K) et deux entrées XLR pour enregistrer jusqu'à quatre canaux audio 24 bits 48 kHz. Un multiconnecteur facilite le raccordement de la tête de caméra au module d'enregistrement. Autre innovation remarquable dans la conception : la VariCam 35 dispose d'un panneau de contrôle amovible pour un contrôle en temps réel facilité et un accès simplifié lorsque la caméra est en position fixe. La VariCam 35 dispose d'un support PL 35 mm standard.

 

 

 

*1 Mise à niveau du firmware à venir.
*2 Le format Apple ProRes est soumis à une licence d'Apple Inc

 

RESOURCES:

MONTRER PLUS

SECTEURS

Click an icon to find out more about the sectors this product is used in.

Broadcast
Broadcast

Technology

Click an icon to find out more about the technology used

4K Professional Gold Varicam Logo Bright P2 AVC ULTRA Emboss ProRes Logo ExpressP2 MicroP2 4K Professional HDR Gold
  • Études de cas
  • Brochures
  • A Woman
    A Woman's Life
    Une vie est ma troisième collaboration auprès de Stéphane Brizé, cinéaste qui ne cesse de questionner sa façon de filmer, de chercher – selon ses mots – le « vrai », « ce qui existe » dans le plan.
  • Ozango s’appuie sur les caméras Panasonic Business pour la captation du spectacle « Le devin du village »
    Ozango s’appuie sur les caméras Panasonic Business pour la captation du spectacle « Le devin du village »
Marketing
Études de cas
Brochures
Marketing Videos
Product
Image Data
Technical
Operating Instructions
Firmware
Général
Logo Data

Service and Support
  • A Woman
    A Woman's Life
    Une vie est ma troisième collaboration auprès de Stéphane Brizé, cinéaste qui ne cesse de questionner sa façon de filmer, de chercher – selon ses mots – le « vrai », « ce qui existe » dans le plan.
    Thu, 07/09/2017 - 12:22
    Download - bytes
    Ozango s’appuie sur les caméras Panasonic Business pour la captation du spectacle « Le devin du village »
    Ozango s’appuie sur les caméras Panasonic Business pour la captation du spectacle « Le devin du village »
    Wed, 12/09/2018 - 15:23
    Download pdf - 1.92 MB
  • VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
  • Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    Behind the scenes on Little Roy
    Behind the scenes on Little Roy
    Behind the scenes on Little Roy
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (long)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (long)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (long)
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (short)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (short)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (short)
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
  • Shot on VariCam 35: "UK Lights"
    Shot on VariCam 35: "UK Lights"
    Shot on VariCam 35: "UK Lights"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Shot on VariCam 35: "LA Night"
    Shot on VariCam 35: "LA Night"
    Shot on VariCam 35: "LA Night"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Shot on VariCam 35: "Fire and Ice"
    Shot on VariCam 35: "Fire and Ice"
    Shot on VariCam 35: "Fire and Ice"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    "Fire and Ice" shot on VariCam 35 Behind the Scenes -Ice-
    "Fire and Ice" shot on VariCam 35 Behind the Scenes -Ice-
    "Fire and Ice" shot on VariCam 35 Behind the Scenes -Ice-
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam Testimonial
    VariCam Testimonial
    VariCam Testimonial
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    VariCam captures Hampton Court 500 celebrations
    VariCam captures Hampton Court 500 celebrations
    VariCam captures Hampton Court 500 celebrations
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Falco Trio - Someone to lean on (Official Video) shot on Panasonic VariCam 35
    Falco Trio - Someone to lean on (Official Video) shot on Panasonic VariCam 35
    Falco Trio - Someone to lean on (Official Video) shot on Panasonic VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    "Swilly Girl" trailer created with VariCam 35
    "Swilly Girl" trailer created with VariCam 35
    "Swilly Girl" trailer created with VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
  • Introducing Panasonic’s new range of 4K technology
    Introducing Panasonic’s new range of 4K technology
    Introducing Panasonic’s new range of 4K technology
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    Varicam 35: First Look
    Varicam 35: First Look
    Varicam 35: First Look
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    A Testimonial With Suny Behar: The First Production Shot On VariCam 35
    A Testimonial With Suny Behar: The First Production Shot On VariCam 35
    A Testimonial With Suny Behar: The First Production Shot On VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    An exploration in 4K with the Panasonic VariCam 35
    An exploration in 4K with the Panasonic VariCam 35
    An exploration in 4K with the Panasonic VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    IBC2014 VARICAM
    IBC2014 VARICAM
    IBC2014 VARICAM
    Wed, 21/02/2018 - 06:16
    View video
    Panasonic @ IBC 2015
    Panasonic @ IBC 2015
    Panasonic @ IBC 2015
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Mon, 19/02/2018 - 09:47
    View video
  • Shooting with VariCam by Patrick A. Stewart | Panasonic
    Shooting with VariCam by Patrick A. Stewart | Panasonic
    We met cinematographer Patrick A. Stewart at the Camerimage 2017 in Bydgoszcz and had the pleasure of talking to him about his experience with Panasonic’s VariCam. Looking for change Stewart came across the VariCam LT, which he decided to used for the Netflix TV series Arrested Development. Find out why he opted for the VariCam LT and what shooting was like with the digital cinema camera in this interview. More interviews coming out soon, so subscribe to not miss them.
    Tue, 20/02/2018 - 17:16
    View video
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Cinematographer, Dick Harrewijn, explains in depth the reasons why he chose the VariCam to shoot his documentary film "WILD". Discover the spectacular imagery portrayed in the film and learn why its imaging capabilities make the VariCam ideal for all types of cinematography.
    Tue, 29/05/2018 - 13:30
    View video
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    We interviewed cinematographer, Marek Trakowski, why he chose the Panasonic VariCam LT to shoot the Polish TV series "Drogi Wolności” - “The paths of freedom”. The experienced filmmaker discusses the advantages of the VariCams LT's dual native sensitivity and superb lowlight filming abilities. Learn how the VariCam allows cinematographers to shoot in almost any lighting environment. Get more information on the Panasonic camera.
    Tue, 29/05/2018 - 13:34
    View video
    Matthias Bolliger on the Dual Native ISO on VariCam 35
    Matthias Bolliger on the Dual Native ISO on VariCam 35
    Video, Panasonic Newsroom IBC 2018
    Fri, 05/10/2018 - 10:32
    View video
    Shooting with VariCam
    Shooting with VariCam
    Interview with Matthias Bolliger (English Subtitles) 
    Wed, 09/01/2019 - 09:58
    View video
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

SERVICES & TÉLÉCHARGEMENTS CONTACTER LE SUPPORT TECHNIQUE

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

SERVICES & TÉLÉCHARGEMENTS CONTACTER LE SUPPORT TECHNIQUE

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

SERVICES & TÉLÉCHARGEMENTS CONTACTER LE SUPPORT TECHNIQUE

There are currently no other services available.

Specifications

Power DC 12 V(11.0 V – 17.0 V)
Température de fonctionnement 0°C to 40°C
Power Consumption 69 W (Body only) 99 W(with all optional accessories connected and maximum power supplied from each output terminal)
Operating Humidity 10% to 85% (relative humidity)
Poids Approx. 5.0kg (Excluding protrusion)
Dimensions (W x H x D) 179 mm×230.5 mm×347 mm (7-1/16inches x 9-1/16inches x 13 -21/32inches) (Body only, excluding protrusion)
Storage Temperature −20°C to 60°C
Gain Settings [ISO] mode: ISO 800 to 12800 [dB] mode: 0 to 24 dB (3dB step)
Pickup Devices super35 mm MOS 8.9 million pixels
Shutter Speed [deg] mode: 1.0 to 358 deg (0.5deg step) [sec] mode: 1/24 to 1/250 (When 24p mode)
Lens Mount 35 mm PL mount
Optical Filter ND filter: 1: CLEAR, 2: 0.6 ND 3: 1.2 ND, 4: 1.8 ND
Recording Media expressP2 card, P2 card, microP2 card
Recording Format Main Recorder: AVC-Intra4K444/AVC-Intra4K422/AVC-Intra4K-LT/AVC-Intra2K444/ AVC-Intra2K422/AVC-Intra444/AVC-Intra200/AVC-Intra100/ProRes422HQ/ProRes4444 Sub Recorder: AVC-Intra 2K422, AVC Intra 100, AVC LongG 50, AVC LongG 25
Recording Video Signal 4096×2160 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 3840×2160 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p 2048×1080 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 1920×1080 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p
Recording Resolution 4096×2160, 3840×2160, 2048×1080, 1920×1080
Memory Card Recorder
Recording Framerate Maximum 4K/UHD 100p/120p, HD 100p/120p
System Frequency 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p
Recording/Playback Time (Main Codec) (when Express P2 Card 256GB is used)*2 Approx. 45 min. (AVC-Intra 4K444, 24p) Approx. 90 min. (AVC-Intra4K 422, VFR OFF, 24p) Approx. 36 min. (AVC-Intra4K 4:2:2, VFR ON, 50p/59.94p) Approx. 32 min. (AVC-Intra 4K-LT VFR:ON, 100fps/120fps) Approx. 64 min. (AVC-Intra 100, VFR ON, 100fps/120fps) Approx. 60 min. (ProRes 422 HQ, VFR:ON, 60fps) Approx. 110min. (ProRes4444, VFR:OFF, 24p)
Recording/Playback Time (Sub Codec) (when Micro P2 Card 64GB is used)*2 Approx. 64 min. (AVC-Intra 2K422, 25.00p/29.97p) Approx. 64 min. (AVC-Intra100, 25p/29.97p) Approx. 128 min. (AVC-LongG50, 25p/29.97p) Approx. 256 min. (AVC-LongG25, 25p/29.97p
Quantizing 12bit(AVC-Intra 4K444), 10 bit (Other than AVC-Intra 4K444)
Proxy
Digital Video
Video Compression Format AVC Intra 4K444, AVC Intra 4K422, AVC-Intra 4K-LT, AVC-Intra 2K422, AVC-Intra100:MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile AVC LongG50, AVC LongG25:MPEG-4 AVC/H.264 ProRes 422 HQ、ProRes4444
Audio Compression Format LPCM
Recording Time (1GB)*2 Approx.25 min.
SDI Out HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω (1 set, 4 pieces)
Video Input/Output
MON Out1 HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
MON Out2 HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
VF SDI HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
Entrée CC XLR 4 pin, DC 12 V (DC 11.0 V to 17.0 V)
Lens 12pinx1, 4pinx2
Genlock In HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
DC Out 2 pin, DC12 V (DC11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Speaker 20 mm diameter, round x 1
Phones Stereo mini jack
TC In/Out HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
Audio Input/Output
Other Input/Output
DC Out/RS 4 pin, DC12 V (DC11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Audio In: (CH1/CH2) XLR x 2, 3 pin, LINE/MIC/MIC+48V/AES switchable
LAN 100BASE-TX/10BASE-T
VF 14 pin
USB 2.0 (Device) Type B connector, 4 pin
USB 2.0 (Host) Type A connector, 4 pin
Control Panel (LCD) 3.5-type QHD color monitor (Approx. 1.56 million dots)
Electronic HD Color View Finder (AU-VCVF1G)
Display Panel OLED, 0.7-type, 2.76 million dots
Signal Input 1080/59.94p, 1080/50p, 1080/60p
General (Combination of AU-V35C1G and AU-VREC1G)
Camera Module (AU-V35C1G)
Recording Module (AU-VREC1G) When used with AU-V35C1G
Recording Audio Signal 48 kHz/24 bit, 4ch Head room 18 dB/20 dB menu switchable
Digital Audio
Video Compression Format (Proxy) H.264/AVC High Profile
EXT 50 pin (for external recording only)
*1: Specification is as of July 2015. Specification subject to change upon firmware upgrade. *2: These are reference values for continuous recording. The recording time may differ depending on the scene or the number of clips.